Než v zavedené značce cokoliv změníte, vyzkoušejte "change resistance" nejdřív na menším vzorku populace. Na někom, kdo Vás má denně na očích.
Obarvěte si třeba vlasy. Nejlépe nazeleno. A počkejte na reakci.
To, co pro Vás je svěží vánek do instagridu, nový look, aby značka uživatele nenudila a byla vždy čerstvá a inspirativní (dnes hype písmo a neon, zítra kudrlinky a boží fialková), může být pro cílovou skupinu…
Předtím než se Vaše ideální publikum o Vaši značku začne zajímat, je potřeba, aby se s ní setkalo aspoň 7krát.
A zároveň abyste ve veškeré své komunikaci a projevech byli KONZISTENTNÍ.
Nejde tu o pravidelnost přispívání na sociální sítě. Ale o Váš vzhled, hlas, tonalitu, povahu značky, jedinečné rysy, které náleží jenom Vaší značce.
Aby Vás při každém setkání dokázali jednoznačně identifikovat a aby si o Vaší značce zvýšili povědomí. Aby Vás uživatelé při osmém setkání už ZNALI.
Znalost přináší důvěru, důvěra buduje otevřený a bezpečný vztah. A bezpečný vztah otevírá cestu prodeji. Investovat do marketingu bez brand strategie a nastavené jednotné komunikační linky je plýtvání časem a penězi (a Vaší energií).
Proto i sebemenší “experimentování” s brandingem Vaši značku může něco stát. A to v podobě negativní (minusové) BRAND AWARENESS.
Existuje několik brand "vychytávek", které Vám napomohou snadněji navodit nekonečnou konzistenci napříč všemi kanály. Aniž byste uživatele unudili ke smrti.
A to jsou:
Archetypální storytelling
Příběh, napojený na hlubokou pravdu Vaše značky, který definuje playground jak pro branding, tak i pro marketing.
Funkční vizuální a verbální identita
Promyšlený systém prvků, který zajistí jednotnou komunikaci - v jakékoliv nečekané situaci.
Znalost vlastního zákazníka
Jeho obav, potřeb a nenaplněných dětských snů. Vaše značka tak má šanci být odpovědí a vyhledávaným řešením.
A především dokonale porozumění jádru, ze kterého značka vychází. Svému PROČ. Důvodům, proč značka existuje, co přináší světu a v čem je jedinečná. Čím zaslouží místo v srdci zákazníka. Nebude-li majitel značky znát své PROČ, nemá pak šánci zajistit promítnutí a předání svých hodnot přes konzistentní JAK. Chová se, jedná a vypadá pokaždé jinak.
Když naše hodnoty není možné z brand komunikace pochopit, značka nezanechá u zákazníků pocit propojení nebo připoutání. Nechytá za srdce (nebo spíš nepůsobí na limbický mozek, zodpovědný za akci a rozhodování). Zákazník vybírá na základě lákavých (a časově omezených) nabídek, funkčních benefitů výrobků a velice snadno přechází ke konkurenci. O nic mu totiž nejde.
Právě konzistentnost v brand komunikaci...
(vzhled a sdělení pokaždé v souladu s posláním a vizí + snadná rozpoznatelnost značky pro zákazníka)
... napomáhá vybudovat vztah plný podpory a opakovaných prodejů, které z brand lásky pramení.