kreativní vouchery

Státní dotace na kreativní služby a jak ji využít

Ušetřete až 85% a nechte si nadesignovat značku snů za zlomek ceny. Právě díky kreativním voucherům a podpoře od Ministerstva kultury ČR.

Co jsou kreativní vouchery?

Kreativní voucher je finanční nástroj na podporu spolupráce malých a středních podniků a poskytovatelů kreativních služeb (kreativců jako jsem já). Jednoduše řečeno, stát vám totiž jeho prostřednictvím nabízí prostředky na podporu vašeho podnikání.

Forma podpory – ex post, tzn. následné proplacení výdajů, kdy příjemce předkládá žádost o proplacení až po dokončení realizace projektových aktivit spolu s doložením příslušných dokladů, prokazujících úhradu vynaložených výdajů.

Jeden kreativní voucher může pokrýt max. 85 % z celkových způsobilých nákladů na projekt bez DPH, min. výše podpory může být 50 000 Kč bez DPH, max. výše podpory 150 000 Kč bez DPH, tzn. že alespoň 15 % z celkových způsobilých (uznatelných) nákladů ceny projektu bude muset pokrýt žadatel z vlastních zdrojů (případně i více, pokud bude cena projektu vyšší než 176 470 Kč bez DPH).

Minimální celková hodnota projektu mezi žadatelem a poskytovatelem služby tedy musí být ve výši alespoň 58 824 Kč bez DPH, max. výše projektu není stanovena. Daň z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) je nezpůsobilým výdajem projektu.

Projekty, požadující dle míry podpory dotaci nižší, než je minimální celková hodnota projektu (a plánují dle toho úměrně nízké celkové způsobilé výdaje), jsou nepřijatelné a nebudou zařazeny do hodnotícího procesu.


Pro koho jsou kreativní vouchery vhodné?

Osvč, malé a střední podniky • Se sídlem nebo provozovnou na území České republiky. • S prokazatelnou historií minimálně 3 měsíce před vyhlášením výzvy. • Zaměstnává méně než 250 osob. • Má roční obrat do 50 mil. EUR (nebo bilanční suma roční rozvahy nepřesahuje 43 mil. EUR). • Podnik je nezávislý. (Případný partnerský podíl základního kapitálu nebo hlasovacích práv nesmí přesáhnout 25 %. Při propojení s jiným podnikem nesmí hlasovací práva žádného z propojených podniků v tom druhém přesáhnout 50 %).

Vhodný uchazeč o dotaci také:

  • počítá s počáteční investici ve výši min. 59000 Kč
  • má zřízen a aktivovan elektronický podpis a e-Identitu občana.

Jinými slovy:

Zákazka v hodnotě 175000 Kč Vás ve finále vyjde na 26250 Kč. Po uplatnění Kreativních voucherů. Namíchejte si vlastní mix 3 služeb ze seznamu dole, nebo nechte si ode mě doporučit nabídku na míru Vašim potřebám.
Na co můžete kreativní vouchery u mě čerpat?
Tvorba značky
  • Dlouhodobá komunikační kreativní strategie
  • Logo
  • Vizuální identita a grafické řešení výstupů
  • Brand manuál
Grafický a produktový design
  • Vzhled produktu
  • Tiskoviny (obaly, letáky billboardy, citylighty, navigační cedule, propagační brožury apod.)
  • Ilustrace
Copywriting
Názvy a slogany, popisy produktů a služeb, scénáře, brožury, textace webových stránek, bannerů, postů apod.
Tvorba webu
  • Obsahová strategie
  • Audit webových stránek
  • UX/UI, architektura webu
  • Web design / web šablony
Brand obsah
  • Vzhled sociálních sítí
  • Příspěvky, reels
  • Multimediální prezentace
  • Brand focení
Jaký je postup čerpání kreativních voucherů?
Kontaktujte mě co nejdříve a spolu naceníme Váš budoucí projekt.

Připravíme projektový plán a sepíšeme smlouvu.

Zaškolím Vás o administrativě a co nejdřív požádáte o schválení projektu v dotačním systému .

Pozor! Přihlášky se otevírají od 1. 2. Je jen 650 dotací pro ČR, z toho 100 pro Prahu.

Jakmile dostanete schváleno, pustíme se do realizace. Nedostanete-li schvaleno, je jen na nás, jestli budeme chtít projekt realizovat i mimo kreativní vouchery.

První splátku 50% uhradíte po schválení projektu v dotačním systému, a před tím, jak projekt začnu realizovat. Doplatek je před předáním výstupů.

Projekt má být dokončen a předan do září 2024. Až následně požádáte stát o zpětné proplacení.
Termíny
Příjem žádostí bude v Dotačním portálu Ministerstva kultury otevřen dne 1. února 2024 a ukončen 29. února 2024.

Check-list pro žadatele o dotaci
Kontrola náležitostí před podáním žádosti o podporu
Odkazy a informace
Výzva 0461 - 2024 Kreativní vouchery II 2024.
Přečtěte si, jak postupovat při podání žádosti o kreativní voucher.
Webinář pro žadatele se bude konat dne 26. 1. 2024 od 10:00. Pořadatelem je Ministerstvo kultury ČR.
Stahněte si příručku pro žadatele o kreativní vouchery.
Zjistěte vše o programu na webu Kreativní Česko.
Zdravím, jsem Viktorie.
Věřím, že tvořit úspěšné značky je tak trochu alchymie nauka a kouzlo v jednom. Proto musí být brand designer nejen umělec, ale i stratég, kouč, psycholog, inženýr a marketingový poradce.

Již 12 let se zabývám poznáním podstaty podnikání mých klientů, krystalizuji jasná sdělení, přeměňuji business vizi na mocné symboly a archetypy.

Vymýšlím a vyprávím inspirativní příběhy značek, se kterými zákazníci souzní.

Více o mně
Vážím si vaší zpětné vazby
Veronika Kružíková
Rodinná fotografka / www.veronikakruzikova.cz

Viktorii jsem oslovila v době, kdy jsem potřebovala pomoct s brandingem svého podnikání. Nechala jsem ji volné ruce a popravdě mě moc překvapilo, jak si poradila s vizualizací mé identity. Odhadla moji osobnost, můj styl práce a celkový koncept a následně vše promítla do své práce. Výsledek oslovil nejen mne, ale také i mé okolí. Spolupráce s Viktorií byla pro mě velmi příjemná a ráda se na ni znovu obrátím.
Děkuji ještě jednou za vaši práci, jste vážně skvělá ;-)

Michal a Markéta Brucknerovi
Majitelé značky Malá Arkádie
Na Viktorku jsme narazili na základě doporučení ve skupině Holky z Marketingu. Moc se nám líbilo její portfolio, které bylo něčím jiné, než u ostatních grafiků. Když jsme ji kontaktovali a sdíleli náš příběh, bylo nám hned jasné, že jsme u ní správně. Naši myšlenku zhmotnila do vizuální identity Malé Arkádie, které je pro nás všeříkající. Dala našemu podnikání koncept, který nás provází ve všem, co nyní děláme. Vyzdvihla bych hlavně její empatii, kreativitu a profesionalitu. Rozhodně doporučuji každému, kdo do svého podnikání dává kus sebe a chce, aby to bylo patrné každému zákazníkovi.
Marcela Eller
Zakladatelka obchodu Ze-zeme.cz
Když padlo rozhodnutí tvorby rebrandingu, měla jsem vizi POCITU, který má z nové identity vyzařovat. Už dříve jsem se dívala na práce grafiků a přemýšlela, jak bych se s daným vizuálem, já sama, ztotožnila. Co je to, co mě přitahuje a vystihuje? Když jsem uviděla webovou stránku s prací Viktorie, okamžitě jsem věděla, že její práce je to, co hledám. Viktorie vidí do mého nitra a dokáže graficky znázornit moji vizi a pocity. Díky ní, obchod Ze země, vizuálně reprezentuje své hodnoty. Dodala mu sebevědomí a profesionalitu. Nyní vypadá tak, jakým doopravdy je. Jsem vděčná, že jsem Viktorii poznala, jako člověk je pokorná, profesionální a laskavá. Děkuji za krásnou spolupráci, která rebrandingem jiste nekončí.

Martin Doušek
Spoluzakladatel start-upu Filuta.ai
I enjoyed working with Viktoria on Filuta AI new brand identity. I appreciated her professionalism, effort to accommodate our input while educating and leading us in all things design.

I'm happy to continue the collaboration in redesigning our website and consulting UX aspects of our web application.
Lucie Vrtišová
Spolumajitelka Bistrotéky Nevinnost
Doporučuji Viktorii, práce s ní je skvělá! Naprosto se na mě napojila a nyní vzniká krásný branding.
Vendula Žáková
Digitální marketérka a nomádka /@nomadikadigital

Opravdu bych chtěla vyzdvihnout spolupráci s Viki, která mě provedla celým procesem nastavení mého brandu s lehkostí a profesionalitou. I přesto, že jsem měla jasnou představu, jak chci, aby moje značka působila, po vyplnění brandového dotazníku a následné konzultaci s Viki jsem si uvědomila, že navenek by moje značka přitáhla uplně jiné publikum než jsem chtěla. Její vhled do problematiky, profesionalita a doporučení mi pomohly pochopit hlas značky nejenom z pohledu fontů a barev, ale z mnohem širší perspektivy. A díky ní mám teď opravdu značku, která mluví k mému cílovému publiku tak, jak má.

Maria Rochas
Interiérová designérka s přesahem do Feng Shui a KonMari®
mariarochas.cz
Bylo horké léto a dozrála jsem na to, založit si vlastní webové stránky. Úplnou náhodou na internetu jsem si vybrala několik kontaktů. Již po úvodním zoom callu mi bylo jasné, že pokračovat budu právě s Viktorií.

Skvělá spolupráce, čerstvý pohled a vnímání potřeb mého složitého podnikání daly styl a vizuální směr jak webu, tak i sítím - jsem spokojená a určitě se těším na další spolupráci!
Alžběta Letáková-Černá
Fyzioterapeutka a majitelka značky Yasan
Tvorba značky Yasan a nových webových stránek by se neobešly bez Viktorie z BrandAlchemy a její trpělivosti. Je to kouzelnice!
Radko Sekerka
Chief R&D Officer at MallGroup
Viktoria is a positive, friendly, open-mind, collaborative person who persevered and adapted through fast-changing, incredibly challenging circumstances.

She was an enthusiastic partner while designing campaign flows to improve user conversion rate.
Lavanye Jelinková
Zakladatelka projektu Alchymiesrdce.cz
Před časem jsem nutně potřebovala vytvořit svůj web, na který jsem kladla velké nároky. Naštěstí jsem potkala Viktorii, která mě mile překvapila svým přístupem, který nebyl „ jen“ o webových stránkách, ale zpracovala se mnou komplexní pohled na to, co potřebuji, na cílovou skupinu, kterou chci oslovit a zároveň mi pomohla mnohem víc si uvědomit a specifikovat, co skutečně chci nabízet. Musím se přiznat, že jsem byla velice překvapená, co ze mě dokázala doslova "vydolovat". Po celou dobu naší spolupráce byla velice ochotná a reagovala na mé podněty či požadavky téměř okamžitě. Dnes mám na můj web velice pěkné ohlasy, stránky se líbí .
Spolupráci s Viktorií vřele doporučuji !

Jiri George Bartyzal

Majitel značky přírodních zubních kartáčku Siwak
I appreciate personal approach, creativity, in time delivery and professional passion for work. Thanks to it we created the design for Siwak natural toothbrush. I recommend Brand Alchemy!

Vasyl Tsitsey

Majitel webového deníku Vinegret.cz
We have been working together with Viktoria on several projects during the last 5 years, where she helped to build our brand strategy, created visual identity, user experience and coordinated the launch of our website, created all our promo materials as well . I would recommend her because she is very reliable and result-oriented, understands customer’s business goals and proactively proposes solutions.



Jan Bugata
Product manager / Agile coach
I’ve worked with Viktoria on multiple projects, she is extremely reliable and one of the best Art Directors with whom I’ve worked. She has great awareness of new creative strategies and technology. She is always looking for new solutions and fresh ideas.
Libor Olexa
Partner at MEDIA FACTORY Czech Republic a.s.
Viktorie met all the project objectives and was able to push it even beyond. We did a great job and I am looking forward to another experience.


Pojďme spolu vytvořit lovebrand,

který bude odrážet hodnoty Vašeho podnikání.


Pomohu Vám s dotací.